بروزرسانی: 04 دی 1404
دلایل توقف صنعت خودرو استرالیا؛ الگویی قابل تامل برای ایران
دلایل توقف صنعت خودرو استرالیا؛ الگویی قابل تامل برای ایران
رحمانی در نامه خود دلیل این درخواست را افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو عنوان کرده، در حالی که به گفته مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی، تولید با استاندارد یورو5 باعث افزایش قیمت خودرو نمی شود. به این ترتیب بحث واگذاری سهام دولت در شرکت های خودروساز منتفی شده و با توجه به اینکه این سهم در شرکت های خودروساز کمتر از 20 درصد است نباید انتظار داشت که این واگذاری اتفاق بیفتد. البته در شرایط فعلی کارشناسان معتقدند با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، واگذاری سهام خودروسازان فقط باعث تشدید انحصار و بدتر شدن وضعیت بازار خواهد شد. ناگفته نماند در سال های گذشته صنعت خودروی استرالیا به دلیل عواملی مانند دستمزدهای بالا، به صرفه بودن واردات و رقابت شدید بین هولدن و خودروسازان خارجی با مشکلات زیادی روبرو شده و مدام در حال کاهش سوددهی بود.
- این شرکت کوشش کرد رویکرد بهتری را در پیش بگیرد و قراردادی جامع تر با گوگل بست.
- با احتساب تعداد خودروی تولید شده در سال 2019 (در حدود 87 میلیون دستگاه) می توان ارزش کل فروش خودرو در سراسر جهان را در حدود 3 تریلیون دلار برآورد کنیم.
- به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جهان امروز نافرمانی به عنوان یک استعداد شناخته می شود.
- ۱-۳- فقدان زیر ساخت های لازم جهت طراحی محصولات جدید نظیر مرکز آزمون جاده ای (Proving ground) که به جهت عدم تامین منابع و عدم حمایت های دولت و دست اندرکاران صنعت خودرو پس از سالها پیگیری عملا به تعطیلی کشیده شده است.
لذا می توان گفت که ایران در زمینه خودروسازی به عنوان اولین کشور خاورمیانه محسوب می شود. شرکت های مختلفی مانند ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های مختلف در زمینه تولیدات خودروهای متفاوت فعالیت داشته اند. اگر بخواهیم تاریخچه ی ساخت خودرو در ایران را بررسی کنیم، می توان گفت که این تاریخچه به اوایل دهه ۴۰ میلادی بر می گردد که در آن سال ها ایران در زمینه تولیدات ماشین هایی چون پیکان، ژیان، آریا، شاهین و... پیکان به عنوان یکی از مهمترین تولیدات ایران همواره مورد توجه بسیاری از کشورهای دیگر خاورمیانه قرار گرفته است. جالب است که بدانید پیکان اصالتاً انگلیسی می باشد اما ایران امتیاز خط تولید آن را خرید و در این زمینه به تولید فعال شد. امروزه شرکت های سایپا و ایران خودرو به عنوان دو شرکت مهم ماشین سازی در ایران، اتومبیل های مختلفی با ویژگی های متفاوت را به صورت بومی و غیربومی تولید می نمایند.
قیمت جایگزین پراید سقوط کرد! / جدول قیمت
هدف از ارائه این لایحه تنظیم بازار و تنوع بخشی به بازار خودرو با تسهیل واردات است. بنابراین میزان تقاضا برای سهام افزایش یافت و از آن جایی که گروه خودرو همواره از محبوبیت برخوردار است، افزایش تقاضا در آن بیش از گروه های دیگر به محسوس بود. اگرچه به دلیل خروج آمریکا از برجام، بازار فیزیکی خودرو اوضاع جالبی نداشت، اما تاثیر پیوستن مردم به بورس بر صنعت خودرو مثبت بود و قیمت سهام آن روند صعودی گرفت. فرانسه، سوئد، کره و چین، کشورهایی بودند که طی سال های برجام همکاری گسترده ای با ایران در زمینه صنعت خودرو داشتند.
هوش مصنوعی در کارخانه های خودروسازی
در سایت car.ir میتوانید جدیدترین اخبارروز خودرو، خبرهای مربوط به اطلاعیه فروش خودرو های سایپا ، ایران خودرو، مدیران خودرو، قیمت خودرو و سایر خودروسازان داخلی و خارجی را مشاهده نمایید. سایت خودرو با بیش از 10 سال فعالیت در حوزه اتومبیل اکنون به یکی از کارشناسان و تاثیرگذاران این حوزه تبدیل شده است. مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حواشی و شایعات ایجاد شده در مورد موضوع سامانه یکپارچه فروش خودرو را مربوط به شیطنت رسانه ها و خودروسازانی دانست که تمایل دارند محصولات خود را خارج از سامانه به فروش برسانند. چند روزی هست که اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو حاشیه ساز شده... در 6 ماه گذشته بازار خودرو از طریق سیاست اقتصاد محبوس و خبردرمانی (واردات خودرو، آزادی پول های بلوکه شده، توافقات بینن المللی و...) تا حدی کنترل شده و این روند به کاهش قیمت خودرو های کم تیراز (عمدتا چینی) و نزدیک شدن قیمت بازار آن ها به قیمت کارخانه منجر شده است.
تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران تعیین می شود. واردات خودرو که از ابتدای ۱۳۹۴ حدود ۵۰ هزار دستگاه بود، پس از برجام در سال ۱۳۹۵ به ۷۶ هزار دستگاه رسید. سهام گروه خودرویی هم تحت تاثیر این رویدادها قرار گرفت و همان طور که در تصویر قبل مشاهده می کنید از دی ۱۳۹۴ روند صعودی در آن آغاز شده است. این زمزمه ها تاثیر خود را بر سهام خودرویی در بازار بورس گذاشت و سهام خودرو مجددا روند صعودی گرفت. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در سال ۱۳۹۰ شاخص خودرو بار دیگر افزایش یافت و سهامداران این گروه به خوبی از سود بازار بورس منتفع شدند. در سال ۱۳۷۲ شرکت سایپا طی قراردادی با کره، خودرو پراید را وارد ایران کرد و توانست آن را به تولید انبوه برساند.